Fri frakt över 700 kr

Snabb leverans

Trustpilot: Utmärkt 4.6

Support & Retur


Support
All support sker via e-post: info@itsajten.se


Ångerrätt
Som konsument (privatperson) har du 90 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i ”Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59)”. Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

Varan ska vara komplett. Detta innebär att alla tillbehör (ex. fjärrkontroll, bruksanvisning, batterier etc) ska finnas med i returen.

ITsajten förbehåller sig rätten att debitera självkostnadspris för ev. saknade delar/tillbehör, istället för att neka åberopande av ångerrätt, om så är möjligt.

Ångerrätt gäller endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund.

Företag har ingen ångerrätt.

Innan du returnerar en vara rekommenderar vi att du kontaktar vår kundservice via e-post: info@itsajten.se för en snabbare hantering.

Du bekostar själv returfraktkostnad vid åberopande av ångerrätt och ansvarar för transporten till oss.
Kunden står även för ursprunglig frakt.

Vid retur ber vi dig bifoga kopia av faktura/kvitto tillsammans med varan.

ITsajten har ingen möjlighet att hämta ut paket som skickas med t.ex DHL/Schenker's privattjänster till ombud.

ITsajten löser ej ut paket mot efterkrav/postförskott.

Returer som inte uppfyller ovanstående kriterier returneras till avsändaren mot returfraktkostnad.

Ej uthämtad försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten. För ej uthämtade försändelser debiteras 395 kronor.


Observera följande undantag:

  1. Mjukvaror, spel, skivor säljs plomberade och måste vara obrutna för att ångerrätten ska gälla.
  2. I vissa produkter ingår förbrukningsvaror som levereras i plomberad förpackning, till exempel patroner till skrivare. För att ångerrätten ska gälla får dessa plomberingar ej vara brutna.
  3. Om fullgörandet av en tjänst har påbörjats med konsumentens samtycke upphör ångerrätten att gälla. Exempel på dessa tjänster är konsolmodifieringar. 



Reklamationer
Som konsument har du 1 års fabriksgaranti samt 3 års reklamationsrätt från det datum du tar emot varan.

Under de första sex månaderna efter köpet är det upp till säljaren att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt. När det har gått mer än sex månader sedan köpet är det du som köpare som måste kunna bevisa att felet fanns från början. Dessa villkor gäller enligt Konsumentköplagen.

Du måste lämna ett meddelande om felet "inom skälig tid" efter det att du har upptäckt det. Om du reklamerar inom två månader räknas det, enligt konsumentköplagen, alltid som att det skett i rätt tid. Skälig tid kan emellertid vara längre än två månader.

Vid eventuell tvist som tas upp av Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) följer ITsajten deras rekommendation i ärendet.

Läs mer om konsumentköplagen hos Konsumentverket


Så gör du
För att reklamera en vara som du köpt hos ITsajten rekommenderar vi att du kontaktar oss via e-post: info@itsajten.se med namn, ordernummer från kvitto/faktura och en noggrann beskrivning av felet. Därefter tar vi ställning till om varan ska skickas in för reklamation eller om felet kan åtgärdas utan att du ska behöva returnera varan.


Garantivillkor
ITsajten lämnar 1 års fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges, undantaget förbrukningsmaterial, begagnade varor samt visningsexemplar, där 3 månaders garanti lämnas.

Produkter som faller inom definition förbrukningsmaterial är t ex usb-kablar, hörlurar, batterier etc.

På produkter med medföljande tillbehör som t ex batterier och hörlurar gäller tillverkarens garanti, vilken kan vara kortare än huvudproduktens garanti (dock tre månader som kortast).

Garantin innebär att vi byter ut eller reparerar trasig produkt inom garantitiden.

Garantin gäller från inköpsdatum och omfattar fabrikations- och materialfel.

Förslitningsskador omfattas ej av garantin.

Vidare gäller inte garantin vid skada orsakad av olycka eller oaktsamhet (s.k handhavandefel).

Garantin omfattar inte fel orsakade av transportskador, spänningsfel, blixtnedslag eller stöld.

Om felet på varan ej går att åtgärda äger ITsajten rätt att byta ut varan till en ny eller likvärdig med samma prestanda utan att tillfråga kunden.

Tillverkarens eventuella förlängda garanti hanteras direkt av tillverkaren. Vi hjälper dig gärna med kontaktuppgifter till respektive tillverkare.

Naturligtvis följer vi konsumentköplagens rekommendationer om garanti på produkter. Alla reparationer utförs av respektive tillverkare eller dess ombud. Det är således samma villkor som om du köpt varan i en fysisk butik.

Fabriksgarantin kan ej överlåtas till en annan part utan gäller endast för personen som står på kvittot/fakturan.

Om vi bedömer att en vara ej är behäftad med fel som täcks av fabriksgarantin/reklamationsrätten returneras varan mot returfraktkostnad (59 kr) samt felsökningskostnad á 350 kr inkl moms.